Projekt iz matematike "Zdravlje kroz brojke"/Пројекат из математике "Здравље кроз бројке"
Autor: Radmila Trbović, 23. 6. 2022.
Učiteljica matematike Radmila Trbović je sa svojim učenicima provela projekt pod nazivom Zdravlje kroz brojke. Projektu su se priključili učiteljica biologije Milena Bošković i kuhar škole Antonio Hum sa svojim delicijama. Cilj projekta je bio povećati razinu svijesti o zdravom načinu života i važnosti zdrave prehrane, te svijesti o kvaliteti namirnica i udjelu hranjivih tvari u njima. Detaljnije o projektu i njegovoj provedbi pročitajte pod Opširnije. Учитељица математике Радмила Трбовић је са својим ученицима провела пројекат под именом Здравље у бројкама. Пројекту су се прикључили учитељица биологије Милена Бошковић и кувар школе Антонио Хум. Циљ пројекта је био повећати ниво свести о здравом начину живота и важности здраве исхране, те свести о квалитету намирница и уделу храњивих твари у њима. Детаљније о пројекту и његовом провођењу прочитајте под Опширније.
Projekt Zdravlje kroz brojke je osmišljen tako da se povežu predmeti matematika i biologija, da se ispune očekivanja međupredmetnih tema Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj, te da se prilagodi i školska kuhinja tijekom zadnjeg tjedna provođenja projekta, koji se održavao u tjednu mjeseca travnja, kada je Svjetski dan zdravlja.
Tako su učenici 6. razreda u sklopu teme Prikaz i analiza podataka računali postotke proteina, ugljikohidrata, masti, vitamina i minerala u zdravim namirnicama poput prosa, amaranta, zobi, meda..
Na početku same provedbe učenici su podijeljeni u skupine. Svaka skupina je dobila činjenice o pojedinoj žitarici ili medu, te su sami modelirali zadatke. Nakon modeliranja, svaka skupina je rješavala zadatke neke druge skupine. Nakon riješenih zadataka, učenici su izradili plakat koji je izložen u holu škole.
Učenici 6. razreda su kroz ovu temu i projekt usvojili sljedeće ishode:
- D.6.1 Odabire i preračunava pogodne mjerne jedinice
- D.6.3 Primjenjuje računanje postotnog iznosa zadane osnovne vrijednosti
Također, kroz ovaj projekt smo ispunili sljedeća očekivanja međupredmetnih tema:
- uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
- uku A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.
- uku B.3.4. Samovrednovanje/samoprocjena
- osr A.3.3. Razvija osobne potencijale.
- osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.
- osr B.3.4. Suradnički uči i radi u timu.
Učenici 7. razreda su kroz temu Računanje s postocima i analiza podataka proveli anketu o prehrambenim navikama svih učenika u predmetnoj nastavi, prikupili podatke, prebrojavali glasove, analizirali anketu, računali postotke, frekvencije i relativne frekvencije, crtali kružne i stupčaste dijagrame, te prezentirali podatke na plakatu.
Usvojeni su sljedeći ishodi te očekivanja međupredmetnih tema:
- A. 7. 1 Računa postotak i primjenjuje postotni račun.
- A. 7. 3 Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva.
- E. 7. 1 Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.
Međupredmetne teme:
- 3. 1. Upravljanje informacijama
- 3. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema
- 3. 3. Kreativno mišljenje
- 3. 4. Kritičko mišljenje
- 3. 1. Planiranje
- 3. 2. Praćenje
- 3. 3. Prilagodba učenja
- B. 3. 4. Samovrednovanje/samoprocjena
- D. 3. 2. Suradnja s drugima
- B. 3. 2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.
- B. 3. 4. Suradnički uči i radi u timu.
Teme Prikaz i analiza podataka i Računanje s postocima i analiza podataka obrađene su tijekom drugog polugodišta, a sam projekt je završen i prezentiran na panou škole upravo na Dan zdravlja, 7. travnja 2022. godine. Također se u projekt uključila i naša školska kuhinja na način da je naš vrijedni kuhar Antonio Hum kroz čitav tjedan kuhao samo zdrave obroke za naše učenike.
U projekt su se uključili i učenici 8. razreda, sa svojom učiteljicom biologije Milenom Bošković. Učenici su izradili plakat o Srcu u brojkama, te nam otkrili neke činjenice o srcu u postocima.
Učiteljica matematike Radmila Trbović je zadovoljna sa tijekom provedbe projekta. Učenici su bili aktivni, rado su sudjelovali u svim aktivnostima, posebno u aktivnostima kušanja finih jela iz naše kuhinje 😊. Učenici su također ovaj projekt ocijenili kao uspješan i izrazili želju da se provodi što više ovakvih projekata, kroz koje smo pokazali kako matematika može biti zabavna i kako se ona nalazi zaista SVUDA OKO NAS, pa i u našim tanjurima. 😊
Anketu i zadatke koje su modelirali učenici možete pronaći u prilogu.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i
funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u našoj Politici o zaštiti privatnosti.
Ukoliko se slažete sa spremanjem kolačića na vaše računalo odaberite SLAŽEM SE.