2022-06-23 12:13:00

Projekt iz matematike "Zdravlje kroz brojke"/Пројекат из математике "Здравље кроз бројке"

Učiteljica matematike Radmila Trbović je sa svojim učenicima provela projekt pod nazivom Zdravlje kroz brojke. Projektu su se priključili učiteljica biologije Milena Bošković i kuhar škole Antonio Hum sa svojim delicijama. Cilj projekta je bio povećati razinu svijesti o zdravom načinu života i važnosti zdrave prehrane, te svijesti o kvaliteti namirnica i udjelu hranjivih tvari u njima. Detaljnije o projektu i njegovoj provedbi pročitajte pod Opširnije.

Fotografije

Учитељица математике Радмила Трбовић је са својим ученицима провела пројекат под именом Здравље у бројкама. Пројекту су се прикључили учитељица биологије Милена Бошковић и кувар школе Антонио Хум. Циљ пројекта је био повећати ниво свести о здравом начину живота и важности здраве исхране, те свести о квалитету намирница и уделу храњивих твари у њима. Детаљније о пројекту и његовом провођењу прочитајте под Опширније.

Projekt Zdravlje kroz brojke je osmišljen tako da se povežu predmeti matematika i biologija, da se ispune očekivanja međupredmetnih tema Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj, te da se prilagodi i školska kuhinja tijekom zadnjeg tjedna provođenja projekta, koji se održavao u tjednu mjeseca travnja, kada je Svjetski dan zdravlja.

Tako su učenici 6. razreda u sklopu teme Prikaz i analiza podataka računali postotke proteina, ugljikohidrata, masti, vitamina i minerala u zdravim namirnicama poput prosa, amaranta, zobi, meda..

Na početku same provedbe učenici su podijeljeni u skupine. Svaka skupina je dobila činjenice o pojedinoj žitarici ili medu, te su sami modelirali zadatke. Nakon modeliranja, svaka skupina je rješavala zadatke neke druge skupine. Nakon riješenih zadataka, učenici su izradili plakat koji je izložen u holu škole.

Učenici 6. razreda su kroz ovu temu i projekt usvojili sljedeće ishode:

D.6.1 Odabire i preračunava pogodne mjerne jedinice D.6.3  Primjenjuje računanje postotnog iznosa zadane osnovne vrijednosti

Također, kroz ovaj projekt smo ispunili sljedeća očekivanja međupredmetnih tema:

uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. uku A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.  uku B.3.4. Samovrednovanje/samoprocjena osr A.3.3. Razvija osobne potencijale. osr B.3.2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima. osr B.3.4. Suradnički uči i radi u timu.

 

Učenici 7. razreda su kroz temu Računanje s postocima i analiza podataka proveli anketu o prehrambenim navikama svih učenika u predmetnoj nastavi, prikupili podatke, prebrojavali glasove, analizirali anketu, računali postotke, frekvencije i relativne frekvencije, crtali kružne i stupčaste dijagrame, te prezentirali podatke na plakatu.

Usvojeni su sljedeći ishodi te očekivanja međupredmetnih tema:

A. 7. 1 Računa postotak i primjenjuje postotni račun. A. 7. 3 Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva. E. 7. 1 Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.

Međupredmetne teme:

3. 1. Upravljanje informacijama 3. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema 3. 3. Kreativno mišljenje 3. 4. Kritičko mišljenje 3. 1. Planiranje 3. 2. Praćenje 3. 3. Prilagodba učenja B. 3. 4. Samovrednovanje/samoprocjena D. 3. 2. Suradnja s drugima B. 3. 2. Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima. B. 3. 4. Suradnički uči i radi u timu.

 

Teme Prikaz i analiza podataka i Računanje s postocima i analiza podataka obrađene su tijekom drugog polugodišta, a sam projekt je završen i prezentiran na panou škole upravo na Dan zdravlja, 7. travnja 2022. godine. Također se u projekt uključila i naša školska kuhinja na način da je naš vrijedni kuhar Antonio Hum kroz čitav tjedan kuhao samo zdrave obroke za naše učenike.

U projekt su se uključili i učenici 8. razreda, sa svojom učiteljicom biologije Milenom Bošković. Učenici su izradili plakat o Srcu u brojkama, te nam otkrili neke činjenice o srcu u postocima.

Učiteljica matematike Radmila Trbović je zadovoljna sa tijekom provedbe projekta. Učenici su bili aktivni, rado su sudjelovali u svim aktivnostima, posebno u aktivnostima kušanja finih jela iz naše kuhinje 😊. Učenici su također ovaj projekt ocijenili kao uspješan i izrazili želju da se provodi što više ovakvih projekata, kroz koje smo pokazali kako matematika može biti zabavna i kako se ona nalazi zaista SVUDA OKO NAS, pa i u našim tanjurima. 😊

Anketu i zadatke koje su modelirali učenici možete pronaći u prilogu.


Osnovna škola Bijelo Brdo